ماشين هاي اداري و تجهيزات فروشگاهي هيديكا ماشين هاي اداري و تجهيزات فروشگاهي هيديكا .

ماشين هاي اداري و تجهيزات فروشگاهي هيديكا

دستگاه حضور و غياب يا ساعت حضور و غياب

دستگاه حضور و غياب يا ساعت حضور و غياب دستگاهي است كه براي ثبت ورود و خروج كارمندان در يك محيط كاري به كار ميرود تا با توجه به كاركرد هر يك از پرسنل مديران بتوانند حقوق و دستمزد پرداخت كنند. 

پيش از ساخت دستگاههاي حضورو غياب ورود و خروجها در دفتر حضور و غياب ثبت ميشدند و هر شخص هنگام ورود و يا خروج دفتر حضور و غياب را امضا كرده و از روي اين يادداشتها ورود و خروج افراد محاسبه ميشدند.

(نكته: ورود و خروج شامل ساعت حضور- مرخصي ساعتي- ساعت خروج – ماموريت و ... است)

دستگاه حضور و غياب پانچي چيست؟

اولين سيستم هاي حضور و غياب شامل دستگاههاي پانچي بودند كه با ثبت تاريخ و ساعت ورود هر شخص بر روي يك كارت مخصوص كه شامل جدول ايام هفته بود ساعت تردد را مشخص ميكردند در پايان هر ماه اپراتور موظف بود با جمع بندي ساعتهاي ورود و خروج از روي اين كارتها كاركرد افراد را محاسبه نمايد كه كاري بس زمانبر و مشكل بود.

دستگاه حضور و غياب كارتي چيست؟

بعد از دستگاه حضور و غياب پانچي اولين سيستم هاي كامپيوتري به بازار عرضه شدند. كه شامل دستگاهي بود كه پس از كشيدن كارت باركدي به آن ورود و خروجها در حافظه سيستم ذخيره ميشدند و پس از تخليه اطلاعات به كامپيوتر توسط نرم افزار مخصوص حضور و غياب پردازش ميشدند. در آغاز ساخت اين سيستم ها برنامه ها تحت Dos طراحي شده بودند و انعطاف كمي را داشتند.

اما امروزه نرم افزار سيستم هاي حضورو غياب اغلب تحت ويندوز طراحي ميشوند و اطلاعات بسياري را از اين ورود و خروجها در اختيار مديران قرار ميدهند.

در اين سيستم ها (كارتي) به هر يك از پرسنل كارتي اختصاص داده ميشد كه باركد ثبت شده روي آن شماره منحصر به فردي را به فرد اختصاص ميداد. و از روي همين شماره كه اصطلاحا شماره كارت يا شماره تردد ناميده ميشود اطلاعات ورود و خروج افرد از هم تفكيك ميشد.

دستگاه حضور و غياب هاي كارتي در انواع مختلف طراحي شدند مانند:

1-     ساعت هاي باركدي (با كشيدن كارت باركد به ريدر ساعت وود و خروج ثبت ميشود)

2-     ساعت هاي كارتي بدون تماس (با گرفتن كارت بدون تماس در فاصله حداكثر 10 سانتي متري كارتخوان دستگاه ساعت تردد فرد ثبت ميشود)

3-     ساعت هاي كارتي مغناطيسي ( با كشيدن كارت به كارتخوان مغناطيسي دستگاه ساعت ثبت مي شود)

4-     ساعت هاي بدون تماس با تگ (تگ يه قطعه مانند جا سوئيچي و يا هر شي ديگري كه در داخل آن يك مدار بدون تماس جا سازي شده ميباشد كه همانند كارت بدون تماس با گرفتن آن مقابل دستگاه ورود و روج فرد ثبت ميشود مقاومت آنها معمولا بسيار بيشتر از كارتها ميباشد.)

دستگاه حضور و غياب اثرانگشتي چيست؟

با پيشرفت تكنولوژي و  افزايش كارايي سيستم هاي بايو متريك سنسورهاي تشخيص اثرانگشت در ميان ساعت هاي حضورو غياب جايگاه بسيار والايي را يافتند. زيرا امنيت بالاتر و اطمينان بيشتري را براي مديران فراهم ميكردند.

انواع سيستم هاي اثرانگشتي:

1-     ساعت حضور و غياب فقط اثرانشتي: با قرار دادن انگشت بر روي سنسور تشخيص اثرانگشت و مقايسه آن با نمونه ثبت شده از قبل در سيستم ساعت ورود و خروج ثبت ميشود.

2-     ساعت حضور و غياب كد و اثرانگشت: در اين سيستم پس از وارد كردن كد پرسنلي از روي كيبورد دستگاه انگشت را بر روي سنسور قرار داده تا در صورت تطابق با نمونه موجود قبلي از آن شماره كد ساعت تردد ثبت شود. سرعت تشخيص در اين حالت از نوع فقط اثرانگشتي بالاتر است. حداكثر يك ثانيه

3-     ساعت حضور و غياب كارتي و اثرانگشتي: اين ساعت ها شمامل انواع كارتها ميباشد كه پس از كارت زني انگشت نمونه برداري شده را روي سنسور قرار ميدهند تا مطابقت داده شده و زمان ثبت شود

دستگاه حضور و غياب دوربين دار؟

سيستم هاي حضورو غياب دوربين دار در واقع شامل همان سيستم هاي كارتي هستند كه به يك دوربين متصل شده اند به محض كارت زني هر فرد تصويري از آن شخص گرفته شده و در حافظه سيستم نگهداري ميشود تا هيچ كس به جاي شخص ديگري كارت نزند.




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۲۱:۵۰ توسط:هيديكا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :