ماشين هاي اداري و تجهيزات فروشگاهي هيديكا ماشين هاي اداري و تجهيزات فروشگاهي هيديكا .

ماشين هاي اداري و تجهيزات فروشگاهي هيديكا

سيستم حضور و غياب و دستگاه اسكنر اثر انگشت

سيستم حضور و غياب و دستگاه اسكنر اثر انگشت

يكي از نيازهاي مديران امروزي كنترل و نظارت بر كاركرد پرسنل و بهره وري آن هاست. يكي از اين موارد كنترل و نظارت بر ورود و خروج كارمندان و همچنين محاسبه حقوقشان بر اساس اين اطلاعات است. امروزه با پيشرفت تكنولوژي و ورود دستگاه‌هاي پيشرفته با بازار اين امكان براحتي و با كمترين هزينه‌ها در اختيار مديران قرار گرفته‌است. با نصب دستگاه اسكنر اثر انگشت كه براي همين منظور طراحي شده‌اند در ادارت و شركت ها, كارمندان در هنگام ورود. خروج با مراجعه به اين دستگاه اسكنر اثر انگشتو با استفاده از ابزارهاي مختلف مانند كارت‌هاي هوشمند,اثرانگشت,اسكن چهره و... ورود و خروج خود را ثيت مي‌نمايند. اين دستگاه‌ها در ابتدا به وسيله كارت‌هايي كه در اختيار كارمندان قرار مي‌گرفت عمل مي‌كردنند اما به مرور زمان و با پيشرفت تكنولوژي از قابليت‌هاي بيومتريك انسان نظير اثرانگشت,عنبيه چشم,چهره و... بهره جستند كه امكان هر گونه تقلب را از بين مي‌برد و سهولت بيشتري براي كارمندان به همراه داشت.

در زير به مرور هر يك از اين ابزارها مي‌پردازيم:

تكنولوژي كارت هوشمند (Smart Card) به عنوان يكي از دستاوردهاي نوين بشري، تحولي شگرف در حوزه سيستم‌هاي كاربردهاي روزمره انسانها ايجاد كرده‌است. دو مقوله مهم امنيت(Security) و همراه بودن(Mobility) از ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد دستگاه اسكنر اثر انگشت اين تكنولوژي است. امروزه كاربردهاي اين تكنولوژي در سطح دنيا در اكثر زمينه‌ها قابل مشاهده بوده و حتي اين روند، رو به رشد مي‌باشد. بانكها، مراكز مخابراتي، سازمانهاي دولتي، مراكز بهداشتي، مراكز ارائه خدمات، مراكز آموزشي، مراكز تفريحي و... از اين دستاوردهاي كاربردي اين تكنولوژي بهره مي‌گيرند.

انواع دستگاه اسكنر اثر انگشت با كارت هوشمند ازديدگاه كلي

     كارت‌هاي حافظه تماسي- Contact Memory Card كارت‌هاي داراي پردازشگر- Contact CPU Card كارت‌هاي حافظه بدون تماس- Contact-less Memory Card كارت‌هاي داراي پردازشگر با رابط دوگانه- Dual Interface CPU Card

انواع كارت‌هاي دستگاه اسكنر اثر انگشت با هوشمند از ديدگاه تكنولوژي ساخت

     كارت‌هاي تماسي- Contact كارت‌هاي بدون تماس- Contact-less كارت‌هاي با رابط دوگانه- Dual Interface

تشخيص اثر انگشت نوري و خازني در دستگاه اسكنر اثر انگشت

تشخيص هويت و صدور مجوز از روي اثر انگشت يكي از ساده‌ترين و پركاربردترين روش‌هاي تشخيص هويت است براي خواندن اثر انگشت، سيستم‌هاي زيادي كه از فناوري‌هاي گوناگون بهره مي‌برند، وجود دارد. اما سيستم‌هايي كه اثر انگشت را بر پايه روش‌هاي نوري ثبت مي‌كنند، بيشتر گسترش پيدا كرده‌اند. در اين شيوه، نور از سوي يك چشم به انگشت تابانده مي‌شود. سپس يك دوربين CCD، پرتوهاي باز تابيده را دريافت كرده و از روي آنها يك عكس سياه و سفيد مي‌سازد. اين عكس مشخصات بارز اثر انگشت را نشان مي‌دهد وضوح اين سيستم به ميزان اهميت و نوع كاربرد بستگي دارد. براي نمونه براي تشخيص اثر انگشت كودكان كه پيچيدگي بيشتري دارد از وضوح dpi 1000 استفاده مي‌شود در حاليكه براي بزرگسالان، وضوحdpi 500 كافي است. در كنار روش‌هاي نوري، براي كاستن از هزينه‌ها، روش‌هايي نيز ابداع شده‌اند كه در آنها از خازن استفاده مي‌شود. در اين شيوه از صفحه‌هايي استفاده مي‌شود كه تا ۰۰۰/۱۰۰ حسگر خازني دارند و بار آنها پس از تماس انگشت اندازه‌گيري مي‌شود. از روي نتايجي كه بدست مي‌آيد عكسي از اثر انگشت ساخته مي‌شود.

سيستم‌هاي بيومتريك - تشخيص چهره

سيستم شناسايي چهره يك سيستم بيومتريك است كه با استفاده از روشهاي هوشمند اتوماتيك، هويت يك انسان را بر اساس ويژگيهاي فيزيولوژيكي تشخيص و يا تاييد مي‌نمايد. در حالت عمومي يك سيستم بيومتريك از ويژگيهاي فيزيولوژي مانند اثر انگشت، عنبيه چشم، چهره، اثر كف دست و يا ويژگيهاي رفتاري مانند صدا و دست خط به منظور شناسايي استفاده مي‌نمايد. بازشناسي هويت افراد با استفاده از تصاوير چهره در مقايسه با ساير مولفه‌هاي بيومتريكي داراي مزيت عدم نياز به همكاري فرد است كه آنرا در كاربردهاي امنيتي و همچنين تعاملات انسان و كامپيوتر متمايز مي‌كند.

فناوري بازشناسي چهره يكي از معدود روشهاي بيومتريك مي‌باشد كه با دارا بودن مزاياي دقت بالا و سطح پايين دخالت فرد، در مواردي مانند امنيت اطلاعات، اجرا و نظارت بر قانون، كنترل تردد و ثبت تردد در سيستم‌هاي حضور و غياب مورد استفاده قرارمي‌گيرد. به همين دليل اين فناوري درطي بيست سال گذشته در عرصه‌هاي صنعتي و علمي مورد توجه قرار گرفته‌است..




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۲۱:۵۱ توسط:هيديكا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :